Vi är inte på något sätt varumärkes- eller marknadsföringsexperter, men vi har en hel del erfarenhet av att vara konsulter och vi har plockat saker från våra erfarenheter som vi tycker har funkat.
För att vi ska kunna växa varumärket Curious Island att bli så starkt som vi vill behövs ett par saker:
- Nöjda kunder – en självklarhet, om vi inte har det är det kört redan från början!
- Synlighet – en förutsättning för att andra ska kunna känna till oss
- Personliga relationer – våra kunder är inte pengamaskiner, det är människor vi bryr oss om och som vi verkligen vill hjälpa!
Hur får vi nöjda kunder?
Vi delar med oss av vår tid och erfarenhet, precis som vi gör med våra kollegor. Vi är inte konsluter som håller på tips och råd tils vi får betalt. Vi stämmer av ofta med våra kunder och uppdragsgivare hur de tycker att det går i våra uppdrag och justerar därefter.
Hur syns vi?
Just nu är vi inte särskilt synliga och det handlar mest om bandbredd, vi hinner inte med att både bygga företaget, arbeta i uppdrag och synas. Vi har haft ett fokus på att få ordning på rutiner och kontoret, men nu är det dags att ta nästa steg – den här webbsiten är en del av det! Vi har för avsikt att:
- Se till att det är enkelt för våra konsulter att nå ut i våra kanaler
- Utöka antalet kanaler vi har till vårt förfogande
- Utmana varandra att synas!
Curious Tribe
Det vi kalllar Curious Tribe är vår community och det är dom människor som valt att komma på våra konferenser, meet-ups och nätverksträffar. Agila Malmö är en sådan konferens, där träffas människor som är intresserade av agile och lean för att diskutera olika saker på Open Space-vis. Genom att arrangera konferenser och mötesplatser ger vi både andra och oss själva en möjlighet att dela med sig av erfarenheter och bygga relationer.